Quinoa cu legume



Anul ǎsta o sǎ fie sigur anul „încercǎrilor” culinare: adicǎ na, am început blogul ǎsta, îmi place la nebunie sǎ plǎmǎdesc mâncarea cu mâinile mele şi, pe deasupra, simt cǎ o sǎ mǎnânc multe lucruri „pentru prima datǎ”. Aşa a fost şi quinoa asta pe care am primit-o la începutul anului de la un coleg de serviciu care nu mai putea sǎ termine pachetul pe motiv cǎ alimentul de faţǎ conţine mulţi oxalaţi, şi atenţie, aceştia sunt interzişi celor predispuşi sǎ facǎ pietre la rinichi. M-a speriat el (colegul) cǎ nu e bunǎ, e ciudatǎ la gust, nu place tuturor etc etc. Eu m-am pus pe treabǎ şi am asemuit-o cous-cous-ului şi am pregǎtit-o cu legume. Am fǎcut sǎ-mi ajungǎ trei zile dar evident, se poate jongla cu cantitǎţile.

Ingrediente:
250 de grame de quinoa, limpezitǎ şi scursǎ
3 linguri de ulei de mǎsline
1 legǎturǎ de ceapǎ verde
2 pahare de apǎ
1 dovlecel ras
1 ardei roşu/verde/galben
Mǎrar
Brânzǎ de caprǎ/ feta sfǎrâmatǎ
Sucul de la o lǎmâie

Se încǎlzeşte uleiul la foc mediu, se adaugǎ ceapa şi ardeiul (cubuleţe nu prea mici) şi apoi quinoa, amestecând pânǎ se prǎjesc puţin – cam 3-4 minute. Se pune apa şi se aduce la fierbere. La foc mic, se acoperǎ cratiţa şi se lasǎ pânǎ când se umflǎ quinoa şi apa este absorbitǎ – 15 minute. 
Când e gata quinoa, se adaugǎ dovlecelul, sucul de lǎmâie şi mǎrar, dar nu tot, ca sǎ ajungǎ şi pentru ornat. Se amestecǎ şi se asezoneazǎ. Se serveşte cu feta sau brânzǎ de caprǎ (eu le-am încercat pe amândouǎ  şi am preferat capra), ceapǎ şi mǎrar.



Secretul accestei reţete? Când serviţi, nu uitaţi sǎ adǎugaţi puţin suc de lǎmâie, aromele se vor desface mult mai bine. 
 
Bon app’!

Etichete: , , , , , ,