Mac&Cheese



Ȋncǎ am apǎ în gurǎ de bun ce-a fost...  Serios cǎ nu poţi sǎ te opreşti din mâncat, îţi mai pui o porţie şi încǎ una pânǎ dispare tot. A fost aşa bun cǎ îmi venea sǎ-i închin un haiku. Are o savoare şi o texturǎ (cuvântul ǎsta mi-aduce mereu aminte de „Bizarre foods” şi Zimmern care în toate emisiunile foloseşte şi „texture” şi „It’s not gamy at all”- mǎ rog, e amuzant pentru  mine, bygones) pline, desǎvâşite...


Mi-a luat minţile un mac&cheese, true story. Sǎ purcedem, zic!

Ingrediente:

O jumǎtate de pachet de macaroane
1 ou bǎtut
100 grame unt
50 grame fǎinǎ
2 linguriţe muştar
300 grame brânzǎ rasǎ
500 ml lapte
Sare, piper

Se fierb macaroanele al dente (7 minute, give or take în funcţie de ce scrie pe pachet). Se bate oul într-o farfurie şi se dǎ deoparte.

Se topeşte untul şi se adaugǎ fǎina în ploaie. Se amestecǎ la foc mediu, vreo 5 minute. Atenţie sǎ nu se ardǎ! 

Se toarnǎ laptele, se adaugǎ muştar (eu am pus Maille cu miere şi cu vârf, a fost delicios) şi se amestecǎ. Se lasǎ 2 minute pânǎ când pasta se îngroaşǎ. Se dǎ focul la minimum. 

Se iau 50 de grame din sos şi se pun peste oul bǎtut, amestecând încontinuu. Facem asta ca sǎ evitǎm ca oul sǎ se facǎ. Punem mixul de ou în pasta de pe foc, amestecând. Stingem focul. 

Adǎugǎm jumǎtate din cantitatea de brânzǎ (eu am folosit o combinaţie de brânzǎ de vacǎ, una cu mucegai albastru, puţin Brie cu mǎsline dar neapǎrat şi neapǎrat trebuie caşcaval afumat. Ȋi dǎ o aromǎ incredibilǎ). 

Se amestecǎ pânǎ când se topeşte brânza; apoi adǎugǎm macaroanele. 

Se servesc imediat, sunt cremoase şi apetisante sau se pun într-o formǎ unsǎ cu unt şi se presarǎ cu jumǎtatea de brânzǎ rǎmasǎ şi se dau la cuptor 20-25 minute pânǎ când devine aurie. Eu am optat pentru a doua variantǎ. E pǎ-cǎ-toa-sǎ!


 
Reţeta e luatǎ de aici

Bon app’!

Etichete: , , , , , ,