Tiramisu


Sunt absolut convinsǎ cǎ voi deveni un fotograf desǎvârşit... you know, someday. Pânǎ atunci, însǎ, va trebui sǎ mǎ mulţumesc cu poze care nu dau dreptate celor pe care vi le înfǎţişez aici, spre exemplu, acest minunat tiramisu, inspirat de cei doi domni de aici. Rǎcoritor, bun sǎ impresionezi omuleţi veniţi în vizitǎ (:P), pe cǎlduri epuizante sau duminici liniştite, cu adieri de vânt şi tril de pǎsǎrele. 


Ingrediente pentru 4 porţii:

500 gr mascarpone
3 ouǎ (eu am pus 4 mai mici)
150-200 gr zahǎr brun
1 pungǎ de pişcoturi
700 gr vişine
1 baton de vanilie (eu am folosit un plic Finesse Bourbon de  vanilie)
Amaretto

Mai întâi, înarmaţi-vǎ cu rǎbdare ca sǎ desâmburaţi vişinele. Dacǎ aveţi aparat special, vǎ invidiez sincer, dacǎ nu, vǎ înmǎnuşaţi şi începeţi. Gândiţi acest proces ca pe o practicǎ zen: tre’ sǎ fii prezent, acolo, ca sǎ nu rişti sǎ te pǎtezi. Clipele mele de rǎtǎcire m-au costat câteva picǎţele roşii pe bluza verde. Nu faceţi ca mine! Stay focused!

Se separǎ albuşurile de gǎlbenuşuri. 

Se amestecǎ mascarpone cu gǎlbenuşurile şi 50 de grame zahǎr.

Albuşurile se bat spumǎ cu încǎ 50 de grame zahǎr pânǎ când trec testul cu vasul întors invers.

Se introduc ambele creme la frigider 10-15 minute pânǎ ne ocupǎm de vişine.

Se pun vişinele la cǎlit cu vanilia bourbon şi 50-70 de gr de zahǎr pentru vreo 15 minute, amestecând din când în când.

Se scot compoziţiile de la frigider şi se încorporeazǎ albuşurile spumǎ în crema de mascarpone.


Eu am asamblat compoziţia aşa: am pus un strat de  pişcoturi (1 pişcot în fiecare pahar) tǎiat în patru şi îmbǎtat, în prealabil, cu puţin amaretto, am turnat puţinǎ cremǎ, am pus o parte din vişine, iar cremǎ şi am repetat procesul, de data asta punând la început douǎ pişcoturi, cremǎ, vişine, cremǎ şi deasupra am ornat cu biluţe de ciocolatǎ. 


E mai bun a doua zi pentru ca toate ingredientele sǎ se împrieteneascǎ.  

Bon app’!

Etichete: , , , , ,