Gazpacho


O supǎ tare bunǎ pentru vremea canicularǎ de afarǎ, „singura noastrǎ scǎpare” :), ca în melodia Vama Veche pe care o ascult în timp ce scriu acest post. O delicioşenie (nu mǎ intereseazǎ cǎ nu existǎ cuvântul ǎsta în dicţionar) pe care am terminat-o în doi timpi şi trei mişcǎri pentru cǎ a fost singura în mǎsurǎ sǎ ne rǎcoreascǎ. Promit sǎ o mai fac! De fapt, am nevoie de ea, e teribil de gustoasǎ!

Ingrediente pentru 6 porţii:

1 kg de roşii
2 castraveţi
1 ardei roşu
1 ardei verde
O ceapǎ roşie
¼ zucchini
1-2  lg de ulei
1-2 lg de oţet balsamic
1 lg zahǎr
3 linguri pulpǎ de roşii
Câţiva cǎţei de usturoi (eu n-am pus, a se vedea mai jos de ce)
Sare, piper
Gheaţǎ (eu n-am pus)


Roşiile se curǎţǎ de pieliţe şi cotor. Eu am fǎcut asta „la rece”, nu aveam deloc poftǎ de aburi în casǎ. 

Ardeiul, ceapa, zucchiniul şi castraveţii se curǎţǎ şi se taie în bucǎţi şi se pun toate în blender. Pǎstraţi câteva bucǎţele de legume, pe care le tǎiaţi fin pentru ornat.

Se adaugǎ uleiul, oţetul, zahǎrul şi pulpa de roşii (iniţial am vrut sǎ pun doar douǎ-trei linguri, dar fiind foarte bun – am folosit un Cirio cu usturoi), n-am stat sǎ mǎ complic şi l-am turnat pe  tot, adicǎ vreo 400 de grame. Se asezoneazǎ şi se dǎ drumul la blender pentru câteva secunde.


Se serveşte dupǎ ce a stat la frigider sau cu gheaţǎ deasupra dacǎ sunteţi nerǎbdǎtori, cu legume fin tǎiate deasupra. Eu am stropit o felie de pâine cu ulei de mǎsline şi am prǎjit-o în tigaie pe ambele pǎrţi. Am rupt-o apoi în bucǎţele şi-am pus-o în supǎ. 

Ce-mi vine sǎ oftez acum!... :)

Bon app’!

Etichete: , , , , ,