Orez negru cu fructe de mare

N-am mai venit pe aici de ceva timp, aşa e când sǎnǎtatea se joacǎ cu nervii, ochii şi echilibrul tǎu... Ei, încerc sǎ fiu cât mai veselǎ şi ǎsta e unul din locurile unde mǎ simt bine aşa cǎ mǎ apuc de gǎtit din nou. Am mai fǎcut câte ceva pe ici, pe colo, ca orezul ǎsta. L-am gǎsit la Mega Image, m-a intrigat numele, The emperor’s rice, mi-a plǎcut culoarea, habar n-aveam de proprietǎţi dar l-am luat, e orez, eu ador orezul...

Apoi am aflat cǎ acesta întǎreşte sistemul osos, energizeazǎ organismul, conţine antioxidanţi naturali, mai mulţi decât în afine, de exemplu, dar are mai puţin zahǎr şi mai multe fibre- visul oricǎrui vegetarian, oricât ar fi el de semi. Ȋn China Anticǎ era interzis  plebei, fiind consumat doar de nobili. E bun în prevenirea afecţiunilor cardiace şi consumul regulat reduce nivelul colesterolului. E bun şi ca desert, cu lapte de cocos şi zahǎr, pentru o budincǎ delicioasǎ. Superaliment, ftw!

Mie-mi place paella mult de tot, şi fusesem la Lidl (Ioana inima Lidl), şi luasem o cutie de fructe  de mare congelate, aşa cǎ asta am fǎcut. Un fel de paella cu orez negru. Şi na, poate aratǎ ca nişte viermişori (tare aş vrea sǎ încerc nişte d’aştia!) dar gustul e de nucǎ, ceea ce pentru mine e bine, pentru cǎ în afarǎ de caju, nu prea mǎ atrag nucile.


Ingrediente:

300 grame  de fructe de mare congelate
250 de grame de orez negru
Ulei
½ pahar de vin alb
Unt
½ ceapǎ
3 cǎţei de usturoi
1 ardei gras roşu
Pǎtrunjel
Sare, piper


Se fierbe orezul. Folosiţi o oalǎ închisǎ la culoare pentru cǎ vǎ veţi trezi cu toate colorate într-un purpuriu închis. La mine a stat vreo 25-30 de minute, e bine de verificat din când în când ca sǎ nu-şi piardǎ din proprietǎţi. 

Se pune la cǎlit usturoiul. Se adaugǎ fructele de mare scurse bine şi se lasǎ sǎ asude bine. Apoi, se  adaugǎ vinul şi puţinǎ apǎ, pǎtrunjel dupǎ pofte, sare şi piper şi se lasǎ pânǎ când tot sosul este absorbit. 

Ȋntr-o altǎ tigaie, se pune o bucǎţicǎ de unt şi se cǎlesc ceapa şi ardeiul tǎiate mǎrunt. Se adaugǎ orezul fiert şi amestecul cu fructe de mare. Se serveşte neapǎrat cu suc de lǎmâie. Noi am avut şi bastonaşe de surimi şi a fost bunǎ combinaţia. 

Bon app’!

Etichete: , , , , , , ,