Seminarul de Creaţie la Heidi ChocoWorld


Asearǎ am fost un copil fericit: am devenit ucenic ciocolatier, am fǎcut o ciocolatǎ cu mânuţele mele, am încercat tot felul de ingrediente şi ciocolatǎ ca şi cum n-ar exista consecinţe (şi, da, bine am fǎcut!) şi în general, am fost aşa de bine dispusǎ cât am fost acolo cǎ nu m-am putut opri din zâmbit nici dupǎ ce am ajuns acasa (unde m-am lǎudat celor douǎ urechi frumoase dispuse sǎ mǎ asculte). Pentru asta un mare mulţumesc echipe Food Crew şi doamnelor Heidi, din toatǎ inima mea de chupachups plin de energie. :)

Dupǎ ce ne-am echipat cu halate şi cipilici, am mirosit felurite tipuri de cacao din lumea asta mare (unele miroseau a ţuicǎ, altele a oţet, şi cele mai multe chiar a cacaua pe  care o avem cu toţii prin bucǎtǎrii), am aflat cǎ ţara care exportǎ cea mai multǎ cacao este Coasta de Fildeş, ţarǎ micǎ dar feroce şi apoi a început distracţia: am gustat dintr-o fântâna de ciocolatǎ cu lapte, din cea albǎ şi neagrǎ. Deşi îmi ştiu aversiunea faţǎ de ciocolata neagrǎ, m-a surprins faptul cǎ mi-a plǎcut, de fapt, la nebunie, cea cu lapte rǎmânând totuşi preferata mea. 

Am aflat apoi de vǎlţuire, un procedeu de fluidizare prin care trece bobul de cacao dupǎ ce a stat la fermentat şi dupǎ ce a fost presat cu presa hidraulicǎ întocmai ca mǎslinele. N-am reţinut multe amǎnunte tehnice, pentru cǎ anticipam joaca şi n-aveam stare. 

Şi joacǎ a fost! Dupǎ ce ne-am ales tipul de ciocolatǎ cu care aveam sǎ lucrǎm, am fost la temperat, un moment de copii mari, în care puneai forma pe un fel de vibrator ca bulele de aer sǎ se spargǎ şi ca ciocolata sǎ fie pregǎtitǎ pentru garnisit. Pe masa mare, erau descoperite casolete cu diferite ingrediente, care mai de care mai atrǎgǎtoare şi apetisante: migdale caramelizate, cireşe amare, merişoare, portocalǎ, chili, caramel etc, etc. Eu am avut l’embarras du choix, era evident, erau multe şi mǎ chemau toate. Dupǎ ornare, am pus forma la frigider pentru rǎcire completǎ.

E greu sǎ nu te simţi copil când lucrezi cu ciocolatǎ. De fapt, dacǎ mǎ gândesc bine, şi dacǎ aveam lut la modelat, tot aşa plini de bunǎ dispoziţie am fi fost toţi. Ǎsta e avantajul lucrurilor pe care le faci cu mâna ta, unde-ţi aduci aportul cât de mic. Ȋn afarǎ de bucurie, te fac sǎ te simţi mai aproape de miezul lor şi de divinitatea aceea care existǎ în fiecare dintre noi dar pe care, crescând, nu mai ştim s-o hrǎnim. 

Hormonul fericirii? I haz it! 

    Insula unde se intampla minunile

                 Fructul si boabele de cacao

         Ingredientele

     In momentul acesta, ciocolata are 45 de grade. Va fi
    adunata la mijloc si cand va ajunge din nou in bol, 
         va avea o temperatura de 30-32 de grade.

Minuni dulci

Tastatura de ciocolata

Diploma, ciocolata mea si alte dulciuri

Etichete: ,