Provocarea secretǎ: Cocktail de legume în sos teriyaki

Luna aceasta, blogul rezervat mie în secret de cǎtre Ama a fost delicatesa, pe care l-am rǎsfoit avidǎ, am notat, am punctat şi, la sfârşit, am ales Cocktailul de legume în sos teriyaki. E o reţetǎ simplǎ, dar foarte gustoasǎ. Recunosc cǎ am fost puţin dezamǎgitǎ de sosul teriyaki; mǎ aşteptam sǎ aibǎ un gust total diferit de sosul de soia, dar peste legume, eu nu am fǎcut diferenţa. Oricum, o reţetǎ apetisantǎ şi coloratǎ  pentru seri reci de toamnǎ.




Ingrediente:

2 dovlecei
2 cartofi
2 ardei kapia
½ ceapǎ roşie
4 ciuperci cu pǎlǎrii mari
3 linguri de ulei
3 linguri de sos teriyaki (sau dupǎ gust)
Mǎghiran
Oregano
Sare, piper
3-4 cǎţei de usturoi
Mozzarella/ caşcaval

Dovleceii, ardeii şi cartofii se taie în cubuleţe. Ceapa se taie solzişori, iar ciupercile se feliazǎ.

 
Legumele se aromatizeazǎ cu sare, piper, mǎghiran şi oregano, se adaugǎ uleiul şi sosul teriyaki şi se amestecǎ bine.

Se toarnǎ într-un vas de yenna, iar deasupra aruncǎm câţiva cǎţei de usturoi în coajǎ. Se acoperǎ cu capacul sau cu folie de aluminiu şi se lasǎ la cuptorul preîncǎlzit la 220 de grade în jur de 40-45 de minute. 

Dupǎ acest timp, se scoate, se rade caşcaval deasupra (eu am pus mozzarella şi a ieşit foarte bun şi aşa) şi se mai lasǎ câteva minute, fǎrǎ capac, pânǎ ce începe sǎ se topeascǎ.



Ȋn primul rând, miroase divin, iar apoi, e o nebunie sǎ întingi cu pâine în sucul  lǎsat de legume... Yum!

Bon app’!

Etichete: , , , , ,