Mere la cuptor


Am picioarele reci tot timpul anului. Stǎteam vara la birou şi, când ieşeam la peste 35 de grade, îmi dǎdeam seama cǎ picioarele mele sunt bocnǎ. Aveam nevoie de cel puţin 50 de paşi sǎ se încǎlzeascǎ. Aşa cǎ spre iarnǎ e din ce în ce mai rǎu. Beau ceaiuri fierbinţi mai des acum, dar ieri, pe ploaia ploilor, m-am surprins suspinând dupǎ mere la cuptor. M-am dus frumuşel la cumpǎrat mere şi m-am pus pe treabǎ. 

Am început prin a încǎlzi cuptorul la 180 de grade. 

Am folosit patru mere, pe care le-am spǎlat şi le-am scobit cotorul, întâi cu cuţitul şi apoi cu coada unei linguriţe. N-am insistat foarte mult pentru cǎ atunci când eram micǎ, credeam cǎ dacǎ mǎnânc seminţele de la mere o sǎ creascǎ un pom în mine. 

 
Ȋn scobiturǎ am turnat câţiva stropi de coniac- mi-era frig tare!-, un amestec de zahǎr brun cu scorţişoarǎ şi pe deasupra am presǎrat şi puţinǎ miere. Le-am pus într-un recipient termorezistent cu puţinǎ apǎ fierbinte şi le-am dat la cuptor cam 30 de minute. 

A mers numa’ bine cu un episod din Friends.

Bon app’!

Etichete: , ,