Provocarea secretǎ- salam de biscuiţi


Luna aceasta, blogul care mi-a revenit în provocarea organizatǎ de Ama a fost cel al poetei gurmande, Crǎiţa în bucǎtǎrie. Am rǎsfoit blogul şi de data asta am ales ceva şi nu mi-am mai schimbat hotǎrârea: salam de biscuiţi sǎ fie! Nu l-am fǎcut de post ca ea şi nici n-am pus rahat, nu mǎ gâdilǎ deloc la papile, dar am respectat proporţiile pe care le-a indicat ea. 

Am început cu operaţiunea Zenificarea. Sǎ rupi o cantitate deloc neglijabilǎ de biscuiţi populari în bucǎţele poate fi completamente plictisitor şi-ţi poţi schimba poziţiile (în picioare, stând pe scaun), poţi asculta muzicǎ, sǎ faci pauze mici între mǎrunţiri, sǎ inventezi feluri diferite de a rupe biscuiţii (o, daaa!), dar dacǎ nu te hotǎrǎşti sǎ iei situaţia ca pe un prilej de detensionare şi de negândit la nimic, n-ai fǎcut mare şmecherie :). 


Dupǎ asta, m-am ocupat de încǎ o activitate sordidǎ, dar de data asta nu mi-a plǎcut la fel de mult ca mǎrunţirea biscuiţilor: spartul nucilor. Sper cǎ voi aveţi din cele deja sparte şi separate de cojiţe. Bon, am fǎcut deja sǎ parǎ mai rǎu decât e!

Aşadar, într-o crǎticioarǎ, am pus 200 de grame de unt, 3 linguri de cacao şi 150 de grame de nuci + 100 de grame de caju puţin prǎjite în prealabil. Ȋn pasta obţinutǎ se adaugǎ 250 de grame de biscuiţi sfǎrâmaţi, coaja de la o lǎmâie, 2 linguri de zeamǎ de lǎmâie şi o fiolǎ de esenţǎ de rom. Am amestecat bine şi am dat deoparte.


Ȋntr-o altǎ crǎticioarǎ, am fǎcut un sirop din un pahar de apǎ, 4 linguri de zahǎr brun şi 1 lingurǎ de cacao. Am amestecat bine şi am lǎsat puţin la rǎcit. Apoi, am turnat câte puţin sirop peste amestecul de biscuiţi. Când începe sǎ se închege, e gata şi poate fi modelat. Depinde foarte mult cât sirop pui, mie mi-a ieşit puţin dezlânat salamul. 

Se toarnǎ peste o folie şi se ruleazǎ pânǎ se obţine un baton. Eu am lǎsat la frigider peste noapte. Pentru cǎ nu a ieşit foarte dulce, am compensat, presǎrând puţin zahǎr pudrǎ deasupra. A ieşit bun, mai fac! 

Bon app’!

Etichete: ,