Provocarea secretǎ- negresǎ cu gem şi bezea


Luna aceasta, blogul desemnat mie de Ama în cadrul provocǎrii secrete a fost cel al Ramonei şi a ei bucǎtǎrioarǎ :). Aveam poftǎ de dulce, aşa cǎ am ales un desert despre care Ramona a zis cǎ e simplu şi rapid. Meeeeh, l-am ales şi pentru cǎ vroiam puţin sǎ îmi laud prietenul care într-o searǎ, sǎptǎmâna trecutǎ, a luat iniţiativa şi mi-a fǎcut nişte bezele al naibii de bune. Şi cum vroiam sǎ repet experienţa şi sǎ-l vǎd din nou pe post de chef, am ales ceva care sǎ aibǎ şi bezea ca ingredient [insert grin here].

                                                                                                    Corniţe

Negresa chiar se face repede şi e foarte, foarte bunǎ. 
Bon: se mixeazǎ 200 de grame de unt cu 200 de grame de zahǎr. Se adaugǎ pe rând, 5 gǎlbenuşuri, 2 linguri cu vârf de cacao, stinse cu puţin lapte, 250 ml de lapte, 300 grame de fǎinǎ, amestecatǎ cu o linguriţǎ plinǎ de praf de copt. Se mixeazǎ pânǎ se obţine o cremǎ omogenǎ. Se gustǎ, nu se poate altfel!

Compoziţia rezultatǎ se toarnǎ în tavǎ şi se lasǎ la cuptorul încins la 180 de grade cam 20 de minute, pânǎ trece testul cu scobitoarea. Se scoate, se lasǎ puţin la rǎcit.

Ȋn timp ce se coace blatul, se executǎ bezeaua. Cele 5 albuşuri rǎmase se bat spumǎ cu 100 de grame zahǎr alb şi 100 de grame zahǎr brun (aşa am avut eu) la bain-marie- aşa mi-a fǎcut bezelele Luc :). Noi am fǎcut cu rândul cam 15 minute la mixat pentru cǎ eu am încheieturile fragile :). Sigur e cǎ trebuie sǎ iasǎ o compoziţie care sǎ nu cadǎ dacǎ vasul în care se aflǎ este rǎsturnat cu fundul în sus. 

 
Blatul deja puţin rǎcorit se unge cu un strat subţire de gem de prune, iar deasupra se toarnǎ crema de bezea. Se dǎ la cuptor pânǎ când se face bezeaua. Eu, dupǎ cum vedeţi, am bronzat-o puţin cam mult, dar la gust e delicioasǎ. 

Bon app'!

Etichete: , ,