Chocolate crinkles


Tradiţii de sǎrbǎtori... fiecare dintre noi are câteva de care se agǎţǎ, cu disperare, uneori, pentru cǎ ne aduc aminte vremurile copilǎriei, oameni dragi care nu mai sunt şi care ne ţin familiile legate şi sufletele calde. 

De Sf. Andrei, tatǎl meu pune grâu la încolţit pentru fiecare din noi şi când merg acasǎ pânǎ în Crǎciun, mǎ uit de fiecare datǎ dedesubtul farfuriuţei, unde sunt scrise numele noastre, sǎ vǎd al cui e grâul ǎl mai mare. Mâine când ajung la Ploieşti, tot asta o sǎ fac. 

Nu ştiu cum, brusc, m-am gândit la tǎiatul porcului şi la chestia aia pe care o fǎceam când eram mici, la ţarǎ. Ne urcam pe porcul deja tǎiat, acoperit de un sac, şi tot familionul adunat pentru sacrificare, ne îndemna sǎ ne punem o dorinţǎ, în general, sǎ plecǎm în Franţa. Nu ştiu dacǎ era Franţa mereu, dar eu numai de ea mi-aduc aminte? Steli? :)

De fiecare Crǎciun, eu şi Luc (e al treilea Crǎciun împreunǎ) facem bileţele (de data asta le-am uitat :P) cu filmele de sezon la care sǎ ne uitǎm. Deja am vǎzut Singur acasǎ 3 şi Singur acasǎ 1, It’s a wonderful world-film nou pentru noi, mie mi-a plǎcut tare, şi mai avem pentru seara asta, Love actually şi Prep&Landing. Pânǎ în revelion, ne vom fi uitat şi la Bǎrbierul din Siberia.

Crinkles-urile acestea au şi ele potenţial de viitoare tradiţie, e doar a doua oarǎ când îi fac, cu reţeta tot de la Florin. (Am respectat reţeta lui aproape  în întregime).

225 grame de ciocolatǎ amǎruie se rup în bucǎţi şi se pun la topit, la bain-marie, împreunǎ cu 50 de grame de unt.

200 grame de fǎinǎ se amestecǎ cu o jumǎtate pliculeţ de praf de copt. Ȋntr-un alt bol, se bat cu mixerul 2 ouǎ mari (sau trei mai mici) cu 5 linguri de zahǎr, sau dupǎ poftǎ. Se mixeazǎ pânǎ îşi dubleazǎ volumul şi curge greu de pe mixer. 

Se adaugǎ o fiolǎ de esenţǎ de vanilie şi ciocolata topitǎ cu untul, apoi se încorporeazǎ fǎina câte puţin, pânǎ când totul este omogenizat perfect. Se acoperǎ cu folie alimentarǎ şi se dǎ la frigider minim 3 ore.

Cuo linguriţǎ se ia din aluat şi se formeazǎ biluţe, ceva mai mari ca o nucǎ, cu palmele reci. Eu îmi udam mâinile cam dupǎ 4 biluţe fǎcute. Dupǎ ce bilele-s gata, se mai dau o jumǎtate de orǎ la rece. Cu 10 minute înainte sǎ fie scoase, se încǎlzeşte cuptorul la 170 de grade.

Bilele se dau prin zahǎr pudrǎ şi se pun în tava acoperitǎ cu hârtie de copt. Se dau la cuptor 10-12 minute şi trebuie sǎ fie încǎ moi la mijloc când sunt scoase. Pe ale mele le-am scos dupǎ fix 10 minute. 

Poftǎ bunǎ şi vǎ doresc ca sǎrbǎtorile sǎ vǎ priascǎ!

Etichete: ,