Ciocolatǎ caldǎ cu cardamom şi bezea


Când am vǎzut cǎ ingredientul ales de Monica de la foodie family  pentru provocarea lunarǎ Dulce Românie este bezeaua, exact la asta m-am gândit, oricât de ridicol de simplǎ ar putea fi aceastǎ reţetǎ. Vedeam în reţete americane bezelele însoţind ciocolata caldǎ numai cǎ mie mi s-au pǎrut întotdeauna puţin... nenaturale, dar am fost curioasǎ de rezultatul întâlnirii dintre pufoşenia albǎ şi densitatea ciocolatei. Fiind prima mea participare la provocarea iniţiatǎ de Mihaela, mǎ bucur cǎ are şi ciocolatǎ :).

 
Am fǎcut o primǎ rundǎ cu ciocolatǎ cu lapte şi rezultatul nu a fost mulţumitor aşa cǎ, deşi nu o ador, am cumpǎrat şi o ciocolatǎ neagrǎ şi a ieşit minunea asta, buuunǎ, consistentǎ şi, da, dulce pentru cǎ i-am adǎugat destul zahǎr cât sǎ fie pe placul meu. 

  
 
M-am ocupat mai întâi de bezele. Am pus într-un vas 3 albuşuri cu 6 linguri de zahǎr şi am mixat pânǎ ce spuma s-a întǎrit şi nu cǎdea când întorceam vasul cum fundul în sus. Am luat cu linguriţa din amestec şi am pus în tava acoperitǎ cu hârtie de copt. Am pus la cuptorul preîncǎlzit la 110 de grade în jur de o orǎ. Timpul nu-l mai ştiu exact pentru cǎ oricum, mie îmi plac bezelele indiferent de consistenţa lor. Cele pe care le-am fǎcut au ieşit aproape perfecte. :) Le-am lǎsat sǎ se rǎceascǎ încet, în cuptor, cu uşa întredeschisǎ. 


Dupǎ ce am scos bezelele, am încǎlzit mai întâi vreo 200 de ml lapte cu 3 linguri de zahǎr (anticipam cǎ o sǎ-mi placǎ dulce), amestecând la foc mic. Am adǎugat apoi 80 de grame de ciocolatǎ neagrǎ (cu 75% cacao, am avut eu) mǎrunţitǎ puţin şi am amestecat pânǎ ce s-a topit şi s-a format un fel de pastǎ de consistenţa smântânii. La sfârşit, am adǎugat şi douǎ boabe de cardamom pisate. Am dat deoparte şi am pus bezelele deasupra.

Se bea fierbinte cu gândul la sǎniuş, la patinaj, la rezoluţii şi proiecte, la obraji roşii de frig sau emoţie sau doar pentru încǎlzit suflete şi mâini tremurânde.

Etichete: , ,