Budincǎ de pâine cu mere


Cu Voa în urechi o sǎ vǎ povestesc despre aceastǎ budincǎ de pâine cu mere, care mǎ aşteaptǎ în frigo nerǎbdǎtoare sǎ o termin. Nu sunt eu fanǎ a merelor, dar nu ştiu cum se face cǎ uneori am o poftǎ imensǎ de ele. Asta plus faptul cǎ vǎzusem pe blogul Amei reţeta pe care v-o prezint în continuare şi mǎ stârnise combinaţia de mere şi pâine. Nu e ca şi cum am amesteca pâinea unsǎ cu unturǎ cu marmeladǎ, cum tocmai mi-a împǎrtǎşit tatǎl meu cǎ mânca atunci când era copil. Nu, nu, nu! Habar n-am de ce mi-a rǎsǎrit asta în minte tocmai acum. :) Asta e bunǎ, aromatǎ, dacǎ vǎ place mǎrul cu scorţişoarǎ cu atât mai bine şi va lǎsa şi un miros plǎcut plutind în casǎ. 



Se spalǎ 3 mere medii,  se taie în cubuleţe şi se pun la fier în apǎ. Când se înmoaie, se iau de pe foc, se scurg şi se amestecǎ cu o linguriţǎ de scorţişoarǎ.

Se pun 100 grame de zahǎr cu 2 linguri de unt la foc mic, pânǎ se topesc. Amestecul rezultat se toarnǎ într-o formǎ de chec. 

Ȋntr-un vas aparte, se bat 3 ouǎ cu 250 de ml lapte şi o fiolǎ de esenţǎ de vanilie. 

Peste caramelul din tavǎ se pune un rând de pâine (eu am folosit 5 felii de pâine cu totul), mere, pâine din nou şi la final se toarnǎ amestecul de ou cu lapte. Se apasǎ uşor ca pâinea sǎ se îmbibe în ou. Se acoperǎ şi se lasǎ la frigider peste noapte.

A doua zi, se dǎ la cuptor 45 de minute- 1 orǎ, la 180 de grade, pânǎ trece testul cu scobitoarea.

Se lasǎ la rǎcit, se rǎstoarnǎ şi se feliazǎ.

Şi pentru cǎ tot e Dulce Românie la Andra, trimit aceastǎ reţetǎ la ea şi zbor sǎ mǎ pregǎtesc pentru disearǎ, când vin nişte prieteni sǎ ia bǎtaie de la mine la remi >:).

Bon app’!