Naan


                  
                                         

Am fost sǎptǎmâna trecutǎ la Agra Palace, o sǎ aparǎ în curând recenzia pe foodcrew, şi mi-a plǎcut aşa mult c-am decis sǎ fac pâinica asta la care-mi stǎtatea mintea încǎ din toamna trecutǎ când am gǎsit la Namaste Kalonji, seminţele de ceapǎ atât de aromate şi de bune. 

                                                                     Naan cu usturoi la Agra Palace

Am amestecat 1 linguriţǎ şi jumǎtate de drojdie uscatǎ cu o lingurǎ de apǎ caldǎ şi 1 linguriţǎ de zahǎr şi am lǎsat deoparte vreo 5 minute pânǎ ce începe sǎ se umfle.



Ȋn alt recipient, am turnat 300 de grame de fǎinǎ şi am amestecat cu un vârf de sare şi o jumǎtate de linguriţǎ de oraf de copt. Adǎugǎm 1 lingurǎ de ulei, 125 grame de iaurt grecesc şi drojdia dupǎ ce au trecut cele 5 minute. Se amestecǎ toate ingredientele. Pentru cǎ aluatul nu avea o consistenţǎ prea bunǎ, am mai turnat puţinǎ apǎ caldǎ.



Se frǎmântǎ aluatul pânǎ nu se mai lipeşte de mâini. Se formeazǎ o bilǎ care se lasǎ în bolul acoperit cu folie alimentarǎ pânǎ creşte. Eu am lǎsat-o cam o orǎ la loc cǎlduţ. 

Se presarǎ fǎinǎ pe suprafaţa de lucru şi se împarte aluatul în 6 bile egale. Ȋntindem fiecare bilǎ cu sucitorul, le ungem pe fiecare cu ulei şi presǎrǎm fie seminţe de ceapǎ, fie susan şi se coc la cuptorul încins la 180 de grade timp de 10 minute. 

Sunt bune şi calde şi reci, unse cu unt sau întinse în iaurt. 

Reţetǎ inspiratǎ de la Edith

Bon app’!

Etichete: ,