Quiche cu praz şi ciuperci


Nu mǎ laud cu nimic deocamdatǎ, decât c-am fost la un restaurant grecesc, o sǎ vinǎ şi recenzia pe foodcrew şi c-am plâns de mama focului când am dat de un documentar despre lagǎrul de la Treblinka. Şi dupǎ plâns am scris despre nişte festivaluri unde mi-ar plǎcea sǎ pot ajunge într-o zi... sǎ mǎ bat cu roşii, sǎ lansez lampioane, sǎ port mǎşti, oooo! daaa! mǎşti...şi poate chiar sǎ mai ajung o datǎ la Sankt Petersburg, pentru Nopţile Albe. 

Şi azi am fǎcut un quiche... from scratch, adicǎ şi aluatul e din mâinile mele, ceea ce e mare lucru, thank you very much. Nu mǎ gândeam nici într-o mie de ani cǎ un aluat poate fi fǎcut la robot, dar se poa’ şi aşa am fǎcut şi eu. Reţetǎ împrumutatǎ de la Andie.



Aluatul: Am pus în robot 200 de grame de fǎinǎ, 100 de grame de unt rece plus un vârf de sare şi am mixat pe prima treaptǎ pânǎ rezultǎ o consistenţǎ fǎrâmicioasǎ. Am pus apoi 1 ou şi am mai mixat pânǎ s-a format aluatul. Voilà! L-am luat din vasul robotului şi l-am dat la frigider. Eu l-am ţinut peste noapte acolo, dar ar trebui sǎ stea minim 1 orǎ la rece. 


Umplutura am meşterit-o aşa: am tǎiat 3 fire de praz mǎrişoare în rondele şi le-am pus la cǎlit în câteva linguri de ulei. Dupǎ ce s-au înmuiat, am adǎugat peste ele cam 400 de grame de ciuperci, feliate. Am pus puţinǎ sare şi piper, am lǎsat sǎ se evapore toatǎ apa şi gata.

Am scos aluatul de la frigider, l-am întins cu sucitorul pe masa înfǎinatǎ, l-am prins bine de marginile tǎvii unse cu puţin unt şi l-am dat la cuptorul încǎlzit la 175 de grade cam 10 minute.


Dupǎ ce l-am scos, am turnat amestecul de ciuperci şi praz peste el. 

Am amestecat cam 200 de grame de smântânǎ cu 2 ouǎ, am asezonat cu un vârf de sare şi piper proaspǎt mǎcinat, plus o jumǎtate de legǎturǎ de mǎrar, am amestecat de câteva ori şi apoi am ras 100 de grame de brânzǎ de caprǎ şi o felie de brânzǎ de vacǎ. 




Am pus acest amestec peste ciuperci şi praz şi deasupra am ras şi puţin caşcaval. 

Am dat la cuptor, tot la 175 de grade, pentru 35 de minute.  A ieşit o minunǎţie de quiche, cu arome bogate, pe care l-am mâncat cu urechile la ploaia de afarǎ şi ochii la un episod din Being Erica, pe care-l vǎd a doua oarǎ. 

Bon app’!

Etichete: , ,