Omletǎ cu zucchini şi sos chimichurri


Pentru cǎ mâine îmi iau tǎlpǎşiţa spre meleaguri nu aşa însorite ca la noi, ştiu cǎ o sǎ-mi fie aproape imposibil sǎ postez ceva în aste 10 zile. Aşa cǎ o sǎ vǎ invit graţios sǎ mergeţi la Metoc, care s-a deschis de ceva timp şi care e minunat ca întotdeauna şi vǎ mai sfǎtuiesc şi sǎ mergeţi sǎ vedeţi expoziţia World Press Photo, deschisǎ la Universitate, în cortul ǎla alb din faţa BCR-ului. Când veţi ieşi, genunchii vǎ vor fi moi, poate veţi şi lǎcrima, inima va tresǎlta de furie, groazǎ, ruşine şi toate amestecate, dar e ceva ce trebuie vǎzut. 

 
Acestea fiind zise, ne întoarcem la hrana noastrǎ şi ne pregǎtim de provocarea iniţiatǎ de Ama şi pregǎtitǎ luna aceasta de Alldaycooking. Am ales rapid o reţetǎ de la Pansy, din cauza luǎrii tǎlpǎşiţei expuse mai sus :). Chimichurri e un sos argentinian de pǎtrunjel, în principal, şi care este îndeobşte folosit la aromarea cǎrnurilor. Eu l-am folosit cu succes pe o omletǎ. 

Facem întâi sosul. 

O legǎturǎ de pǎtrunjel se pune în blender cu doi cǎţei de usturoi şi se ameţesc la vitezǎ maximǎ câteva secunde. 

Se transferǎ pasta într-un bol. Se adaugǎ oregano uscat, sare şi piper, câteva linguriţe de ulei de mǎsline, niscaiva piri piri sau fulgi de ardei roşu iute. S-ar mai putea întâmpla şi oţet de vin alb sau roşu, eu am sǎrit pasul ǎsta. Se amestecǎ bine totul. 


E bun aşa, simplu. Cu pâine proaspǎtǎ. Dacǎ dorim sǎ servim imediat, lǎsǎm bolul cu chimichurri afarǎ, pe masǎ. Dacǎ nu, la frigider cu el. Trebuie totuşi sǎ fie la temperatura camerei înainte de servire.

Omleta... e o omletǎ, nimic excentric. 

Pentru o porţie, batem douǎ ouǎ cu un strop de lapte, sare şi piper, adǎugǎm câteva feliuţe de zucchini mǎrunţite şi o felie de brânzǎ de caprǎ, sfǎrâmatǎ între degete. Se amestecǎ totul uşurel şi se toarnǎ în tigaia încinsǎ unde s-a scǎldat un cub de unt.  Se lasǎ pânǎ se încheagǎ, se scoate în farfurie şi se unge cu chimichurri. E straşnic de bun!

Bon app’!

Etichete: