Tiramisu French Toast


Azi a fost o zi bunǎ pentru ştiinţǎ. Mǎ rog, poate fi în continuare, cǎ mai e juma’ din ea rǎmasǎ. Vreau sǎ anunţ din capul locului cǎ sâmbǎtǎ merg la închisoare (ador privirea oamenilor când le spun asta), sunt printre cei 15 care vor vizita Jilava şi ce a mai rǎmas din penitenciarul Piteşti. Informaţii gǎsiţi aici. Citesc de ceva timp numai memorialisticǎ din acele vremuri amare şi când am aflat cǎ locurile astea se pot vizita, cǎ pot fi una din acei care vǎd carcerele, paturile de fier şi camerele de torturǎ în compania unor oameni care ştiu cum a fost acolo în anii ’50, mi-am dorit sǎ ştiu mai multe. Aşa cǎ m-am înscris. 

Pe lângǎ asta, şi alte lucruri bune m-au gǎsit disponibilǎ şi pe fazǎ, aşa cǎ am profitat şi de acelea. Si cum nimic nu e mai plǎcut ca acela de a avea lucruri de fǎcut, evenimente de aşteptat şi învǎţǎminte de tras, mǎ bucur de toate ca un copil. 

Si ca sǎ sǎrbǎtoresc cumva, mi-am copt o tartǎ bunǎ şi suculentǎ despre care am scris aici. Mai e o bucǎţicǎ care mǎ aşteaptǎ cu tandreţe în bucǎtǎrie, dar mai trag puţin de timp, cǎ doar amânǎrile sunt foarte dulci prin ele însele. 

Si cǎ tot veni vorba de dulce, iatǎ motivul pentru care v-am convocat aici. :) French Toast combinat cu tiramisu, desfǎtarea supremǎ a tuturor dimineţilor de duminicǎ. 

Se face cam aşa: 100 ml de lapte se amestecǎ cu 2 ouǎ bǎtute, seminţele de la un vârf de baton de vanilie, 3 linguriţe de zahǎr brun, scorţişoarǎ mǎcinatǎ (dupǎ poftǎ) şi o jumǎtate de linguriţǎ de ness. Pentru cǎ nessul este delicios în prǎjituri şi meritǎ sǎ fie folosit de cât mai multe ori spre deliciul tuturor celor prezenţi. Am zis!

Ȋn acest amestec se lasǎ la înmuiat felii de pâine (destule), cam 30 de secunde pe fiecare parte. Se prǎjesc apoi în unt, la foc mediu. Se lasǎ puţin la rǎcit.

Feliile de pâine astfel dichisite se ung cu un amestec din mascarpone – cam 100 de grame, încǎ o jumǎtate de liguriţǎ de ness şi miere. Pe deasupra se presarǎ cacao şi se orneazǎ cu cǎpşuni sau zmeurǎ

Sǎ aveţi o zi fantasticǎ!

Reţetǎ adaptatǎ de aici.