De sfârşit de an


A fost bun anul ǎsta, am învǎţat, m-am dezvǎţat, am persistat în încǎpǎţânǎri şi obiceiuri proaste, am cunoscut oameni faini, am mâncat lucruri buuuuune, am iubit, am citit şi-am scris. De Crǎciun, am stat cu tata şi pǎrinţii lui Luc la masǎ, destul de în tihnǎ, fǎrǎ sǎ deschid calculatorul. Cu câteva zile înainte împodobisem un brǎduţ frumos, ascultând colinde şi având sentimentul ǎla de cald şi bine cum numai lucrurile fǎcute în doi ţi-l pot dǎrui. Un scaun care nu mai e ocupat de zece ani îmi face Crǎciunurile triste şi zilele ciunge, dar eu râd şi mǎ bucur. Lucrurile sunt aşa cum sunt. Am gǎtit puţin, mai ales cǎ ambele seturi de pǎrinţi au adus porc gǎtit în toate felurile, salatǎ de bœuf (fǎrǎ bœuf, bien sûr), icre, salatǎ de vinete, chec şi cozonac. Aşa cǎ mi-am fǎcut douǎ damblale mai vechi, un pate de ciuperci cu coniac (curând pe blog) şi salamul de biscuiţi cu rom, intens lǎudat de Mazi. Mi-a plǎcut la nebunie şi vǎ somez cu cǎldurǎ sǎ-l faceţi şi voi. 

Am o mie de dorinţe şi pentru anul viitor, dar ele vor trǎi doar între paginile noului meu Moleskine- Micul Prinţ, adicǎ ǎsta de aici. Noaptea dintre ani ne va gǎsi acasǎ pe amândoi, ca nişte huhurezi bǎrboşi, cu supǎ de ceapǎ (din „vina” lui Luc) pe masǎ, sorbind din şampanie şi jonglând cu nişte bruschette şi cu pǎtrǎţele de ciocolatǎ cu Cointreau. Ne place aşa, în doi, sǎ stǎm unde ne place şi cât ne place, sǎ aprindem artificii, sǎ ieşim poate în zgomotul de petarde din IOR şi apoi sǎ ne pupǎm şi sǎ dormim. 

Revenind la salamul de biscuiţi… Mai existǎ unul aici, dar ǎsta de acum le bate pe toate pe care le-am mâncat vreodatǎ, este cel mai mândru dintre toate salamurile de biscuiţi din lume. Fǎrǎ şagǎ!

Ȋntr-un bol, am pus la mixat 200 de grame de unt cu 140 de grame de zahǎr. Am adǎugat apoi 4 ouǎ mari, pe rând, şi am amestecat totul bine. Apoi se încorporeazǎ 2 linguri de cacao şi 50 ml de rom. Romul se poate substitui cu coniac sau whiskey, dupǎ plǎcerea fiecǎruia. Cum nu încercasem niciodatǎ rom, l-am preferat de data asta. 


La foc mic, se pun 250 de grame de ciocolatǎ neagrǎ la bain-marie şi se lasǎ sǎ se topeascǎ încet. Se amestecǎ din când în când, cǎzând în ispita de a gusta din ciocolatǎ de fiecare datǎ. Oh, well! Se lasǎ ciocolata la rǎcit şi apoi se adaugǎ peste amestecul de ou. Se încorporeazǎ apoi 200 de grame de biscuiţi rupţi cu mâna, 200 de grame de diferite tipuri de nuci (eu am pus nuci braziliene, pecan şi caju) tocate şi 50 de grame de merişoare tǎiate pe jumǎtate. 

Se pune folie alimentarǎ pe blatul de lucru şi se aşazǎ compoziţia în centru. Se ruleazǎ în formǎ de salam şi se lasǎ la rece peste noapte. Din ingredientele folosite mie mi-au ieşit douǎ salamuri potrivite. Ȋnainte de servire, se pudreazǎ cu zahǎr pudrǎ. 

Vǎ urez un an nou dulce, cu surprize şi bucurii cu duiumul, dragoste, sǎnǎtate şi pasiune în tot ceea ce faceţi!

Etichete: