Salatǎ de linte cu gorgonzola şi pere


O nouǎ provocare secretǎ, de data aceasta gǎzduitǎ de Kadia, m-a gǎsit scotocind blogul lui Pansy în cǎutare de noi bunǎtǎţi. De la ea am fǎcut şi sosul chimichurri, care mi-a plǎcut foarte mult şi eram sigurǎ cǎ o sǎ gǎsesc şi acum ceva potrivit. Am cochetat cu nǎutul picant şi raita şi, în cele din urmǎ, m-am oprit asupra acestei salate. De ce? Pǎi, mai ales cǎ poate aşa mǎnânc şi eu pere. Pentru cǎ nu mǎnânc de obicei. Nu mǎnânc eu struguri şi cireşe aproape deloc, şi astea-mi plac, d’apoi pere… 

Am pus o jumǎtate de pahar de linte roşie la fiert în 2 pahare de apǎ, cu un morcov mic, 2 cǎţei de usturoi, o frunzǎ de dafin şi câteva frunze de pǎtrunjel. Am lǎsat la foc mic pânǎ când lintea este fiartǎ. A mea s-a transformat aproape imediat în pastǎ. 

Am înlǎturat morcovul, cǎţeii de usturoi, dafinul şi pǎtrunjelul şi peste linte am pus un dressing din 3 linguri de ulei de mǎsline, 2 linguriţe muştar de Dijon, sare şi piper. Am amestecat bine. 

Se taie o parǎ pe lungime, se dau deoparte sâmburii şi se pun într-o tigaie unde s-a topit o felie de vreo 30 de grame de unt. Perele se presarǎ cu 2 linguriţe de zahǎr brun. Se lasǎ pe foc pânǎ ce se caramelizeazǎ uşor. Le-am tǎiat apoi în cuburi şi le-am pus peste linte, împreunǎ cu bucǎţele din gorgonzola cremoasǎ. Şi a fost bun. 

Bon app’!

Etichete: , , ,