Listǎ de dorinţe


Mǎ întreba Kadia ce îmi doresc pentru anul ǎsta şi deşi cam târziu, mǎ conformez :) Multe dintre lucrurile pe care le vreau vor rǎmâne între mine şi o filǎ de carnet unde îmi notez la fiecare început de an toate dorinţele, fie ele punctuale sau vagi, de definit pe parcursul anului. Dar altele pot fi scrise de douǎ ori, pentru cǎ lucrul scris te obligǎ, mǎ obligǎ, şi sper sǎ nu închei anul fǎrǎ sǎ fi fǎcut urmǎtoarele:
Nu în ultimul rând, vreau sǎ mǎnânc mai mult verde. Salate, în principiu. Am început deja sǎ facem asta (da, şi Luc mǎ însoţeşte în demersul meu) şi ne e bine. Nu suntem 100% devotaţi, dar facem ce putem în condiţiile în care ne gǎsim, fǎrǎ scuze inutile. Şi pentru cǎ în decembrie am început o colaborare frumoasǎ cu Bonduelle, sper sǎ fie din ce în ce mai uşor sǎ ne împrietenim cu toate legumele şi sǎ consumǎm cât mai multe porţii pe zi. 

Pentru cǎ am ajuns la Bonduelle, aş vrea sǎ vǎ trimit cǎtre douǎ articole pe care le-am scris pentru ei la sfârşitul lunii trecute. Primul s-a axat pe Crǎciunul vegetarian, pe care îl gǎsiţi AICI, şi care sper sǎ vǎ inspire, deşi perioada a trecut. Sunt mândrǎ cǎ m-am ţinut de promisiune şi am reuşit sǎ fac pateul de ciuperci cu cimbru şi coniac pe care-l pomenesc şi în articol. Ȋn rest, sper sǎ gǎsiţi acolo sugestii care sǎ vǎ facǎ munca mai uşoarǎ atunci când locuiţi cu vegetarieni sau aveţi invitaţi care nu consumǎ carne. 
Al doilea articol e ceva mai general şi în el am încercat sǎ abordez asocierile corecte dintre mâncare şi bǎuturǎ. Redau mai jos un pasaj:

Ȋn ceea ce mǎ priveşte, nimic nu este la fel de bun ca o brânzǎ bunǎ, maturǎ, cu mucegai şi un pahar de vin rece. Pentru a câştiga la capitolul esteticǎ, ţineţi minte cǎ brânzeturile rotunde se taie în triunghiuri, cele dreptunghiulare se taie pe lungime, iar cele în burdufuri înalte aratǎ foarte frumos dacǎ sunt tǎiate orizontal.  

De asemenea, oaspeţii vor fi încântaţi dacǎ brânzeturile vor fi aşezate pe platouri potrivite, de lemn, şi însoţite de fructe sau nuci. Regula generalǎ în potrivirea acestora este aceea cǎ brânza albǎ şi moale se potriveşte cu un vin alb, iar cea durǎ, de tipul parmezanului, face impresie frumoasǎ în compania unui vin roşu. 

Sper ca cele două articole să vă fie de folos atunci când vă deschideţi casa oaspeţilor şi pregătiţi mese ademenitoare pentru familie şi prieteni.

Etichete: