Pizza cu ouǎ de prepeliţǎ şi sos chimichurri


Deşi am o relaţie specialǎ cu dimineţile din fiecare zi a sǎptǎmânii (a se citi special de bunǎ), duminica îmi place începând cu ora brunch-ului, mai ales, ziua fiind perfectibilǎ pânǎ înspre ora 16.00 :). E timp sǎ plǎnuiesc în mare sǎptǎmâna ce urmeazǎ, sǎ merg sǎ-l aud pe Luc cum sforǎie şi când mǎ plictisesc de spectacol, sǎ încep Operaţiunea Trezirea, cu ademeniri, ameninţǎri, gâdilǎturi etc şi sǎ nǎscocesc ceva care sǎ ne facǎ papilele sǎ tresalte de bucurie. Duminica ce tocmai a trecut a fost simplu pentru cǎ de când am fǎcut pentru prima datǎ sosul chimichurri, mǎ obseda ideea de a-l unge frumos pe o pizza. 


Am fǎcut aluatul pe modelul de aici şi cât timp s-a întâmplat alchimia cu creşterea lui la cald, am fǎcut un sos dintr-o conservǎ de roşii lunguieţe, vǎrsate în câteva linguri de ulei de mǎsline şi alintate cu un amestec de ierburi italiene, sare, piper, un ardei iute mic mǎrunţit şi câteva linguri de bulion. Se lasǎ pe foc pânǎ ce roşiile din conservǎ se înmoaie şi se transformǎ într-un sos gros şi aromat. Am gustat din el des, ceea ce mi-a plǎcut foarte mult. :)

Pentru sosul chimichurri m-am înarmat cu douǎ legǎturi de pǎtrunjel, cam golaşe din pǎcate, vreo 3 cǎţei de usturoi pe care i-am tocat, şi le-am pus în blender. Le-am învârtit acolo vreo câteva secunde la vitezǎ maximǎ şi apoi am turnat şi ulei de mǎsline, oregano uscat şi piri piri. Am mai blitzuit puţin şi am scos sosul din blender. Se mai poate adǎuga ulei de mǎsline pentru a obţine consistenţa doritǎ.

Când aluatul a crescut, se împarte şi fiecare bucatǎ se întinde cu sucitorul pe masa înfǎinatǎ. Nouǎ ne place blatul subţire, aşa cǎ am întins mult. Se pune în tava de pizza şi se lasǎ la cuptorul încǎlzit la 180 de grade timp de 20 de minute. 

Se scoate blatul din cuptor, se unge cu sosul de roşii, din loc în loc se pune câte o linguriţǎ din chimichurri, se rade mozzarella şi se sparg 6 ouǎ de prepeliţǎ şi se pun cu grijǎ pe pizza. Se dǎ din nou la cuptor pentru alte 20 de minute. Iar gustul usturoiului din chimichurri alǎturi de restul ingredientelor este ceva ce orice om ar trebui sǎ experimenteze mǎcar o datǎ-n viaţǎ. Parol!

Bon app’!

Etichete: