O aniversare, bucurii şi mult dulce


Ziua de 25 a trecut paşnic, cu mine cǎutând prin casǎ cadourile ascunse de Luc, o adevǎratǎ vânǎtoare ce m-a fǎcut sǎ vorbesc singurǎ, sǎ râd, sǎ zâmbesc şi sǎ-mi vinǎ sǎ mǎ duc sǎ-l trezesc şi sǎ mǎ plâng cǎ nu înţeleg ce scrie pe foaie şi, deci, n-am cum sǎ gǎsesc cadoul respectiv. Apoi, un mic pampering şi ziua a continuat în doi într-un loc cochet de la Universitate, BioMediterraneo, unde am bǎut un vin rosé excelent, Pantera Roz. Da, Pantera Roz se numeşte. Rosé demidulce de la Dinescu. A fost bine si aşacumtrebuiesǎfie.

Sâmbǎtǎ, în schimb, am descins la Heidi ChocoWorld cu câţiva prieteni, pentru o porţie de seminar despre ciocolatǎ. Eu mai fusesem, am scris AICI cum a fost. Mi-a plǎcut la fel de mult, sǎ temperezi ciocolata e mult fun şi s-o ornezi e şi mai şi. Dacǎ vreţi sǎ faceţi un cadou sau pur şi simplu aveţi chef de joacǎ, Heidi ChocoWorld e locul unde trebuie sǎ mergeţi. Vǎ alegeţi singuri tipul de ciocolatǎ şi o ornaţi dupǎ aceea cu toate ingredientele puse la dispoziţie, dacǎ vreţi. Sunt peste 20, cred, de la piper roz, cireşe confiate sau merişoare pânǎ la sare neagrǎ, care e puţin stranie la gust, dar merge cu ciocolatǎ mai mult ca sigur.


De la seminar ne-am întors la noi, la mini-pizze, tabbouleh şi tartǎ cu fructe de mare. Trebuia sǎ-i şi hrǎnesc dupǎ atâta dulce… :). Ne-am jucat (iar!), de data asta nişte Jungle Speed, puţin Dobble şi whist şi am mâncat şi din tort. Cum ce fel? De ciocolatǎ… Nu am avut idee de altceva, eu şi fructele nu ne înţelegem, iar cu frişca e şi mai rǎu. Şi m-am blocat pe ciocolatǎ. 

Ce vedeţi mai jos e singura felie care a mai rǎmas şi pe care am putut-o trage în pozǎ duminicǎ dimineaţǎ. N-a fost un tort propriu-zis, mai degrabǎ un tort-brownie, cu dulce de leche. Genial de bun, mai ales a doua zi şi dupǎ ce se împrieteneşte cu temperatura camerei. Reţeta e adaptatǎ de la David Lebovitz.


Mai întâi facem dulce de leche din douǎ cutii de lapte condensat. Eu l-am preparat ca aici. Am avut un mic avânt şi mi-am zis cǎ poate ar trebui sǎ mai schimb modul de pregǎtire şi sǎ bag cutia de lapte condensat direct în apǎ fierbinte, dar mi-a trecut repede. L-am fǎcut la cuptor şi totul a mers ca pe roate. 

Pentru brownie: Se încinge cuptorul la 175 de grade.

Se pune folie de aluminiu în tavǎ.


Ȋntr-o crǎticioarǎ, se pun 150 de grame de unt la topit. Se adaugǎ 200 de grame de ciocolatǎ cu 55% cacao. Se amestecǎ pânǎ când se topeşte ciocolata. 

Se ia de pe foc şi se adaugǎ 50 de grame de cacao. Se pun 4 ouǎ pe rând, amestecând dupǎ fiecare. Se pun 150-180 de grame de zahǎr pudrǎ, seminţele de la o pǎstaie de vanilie  şi un pliculeţ de vanilie Bourbon şi, la sfârşit, 160 de grame de fǎinǎ. Se amestecǎ bine.

Jumǎtate de compoziţie se pune în tavǎ; eu am folosit una rotundǎ, ca pentru tort. Apoi se ia o treime din dulce de leche, cu linguriţa, şi se împrǎştie pe toatǎ suprafaţa, peste compoziţia de ciocolatǎ. Apoi cu un cuţit se fac zigzaguri între grǎmǎjoarele de dulce de leche. Se adaugǎ compoziţia rǎmasǎ de ciocolatǎ şi deasupra se pune iar dulce de leche, împrǎştiindu-l lejer peste tot cu cuţitul. Se lasǎ la cuptor 35-45 de minute pânǎ când centrul este aproape ferm. 

E bun cu orice, chiar şi simplu, dar cu o canǎ coloratǎ (noua mea canǎ preferatǎ! :) ) şi aburindǎ de ceai, totul alunecǎ şi se simte  mai bine.

Etichete: ,