Hedonisme (12) - Inspiraţie


Cred cǎ nimic nu e la fel de bine ca un weekend petrecut în tihnǎ, în confortul propriei case, cu nimic de fǎcut în afara unui bol de talgiatelle cu sos de mǎrar. Nimic nu e la fel de reconfortant când ştii c-o sǎ bei multe ceaiuri, simple sau cu lapte, c-o sǎ citeşti cu nesaţ din noua carte sau c-o sǎ-ţi notezi idei de posturi viitoare pe un colţ de foaie. Ȋmi plac zilele de acest fel, îmi dau senzaţia cǎ sunt suspendatǎ într-o vacanţǎ continuǎ, cu soare molcom şi seri udate de vinuri spumoase. Am petrecut o zi ca aceasta ieri când m-am lǎsat cuprinsǎ de tot ce-mi ieşea în cale şi mi-am dat seama – încǎ o datǎ – cǎ inspiraţia poate ţâşni de oriunde. Şi am adunat mai jos toate lucrurile care mi-au fǎcut ziua de ieri atât de intensǎ. 

Dulceşti 

Este numele unui loc din România, de unde am avut sǎptǎmâna trecutǎ un vizitator. Salut! :) Mi-a plǎcut numele, mi-am închipuit pe datǎ o camerǎ glazuratǎ, rollercoastere din marţipan, tobogane de vatǎ de zahǎr şi un tea party permanent.

Strazi cu nume frumoase

Pentru cǎ eu cred în puterea ca un gând frumos sǎ dea naştere altui gând frumos, dupǎ ce am citit  Dulceşti pe StatCounter, mi-a venit ideea sǎ caut toate strǎzile cu nume frumoase din Bucureşti şi sǎ le imortalizez într-o fotografie. Ca asta de mai jos :). A, asearǎ când ne întorceam de la un prosecco am dat şi peste strada Suvenir. 

 
Cum se distrau bucurestenii in interbelic

Am fost vineri la o conferinţǎ la Fundaţia Calea Victoriei, ale cǎror cursuri vi le recomand cu cǎldurǎ, unde s-a vorbit despre bucureştenii anilor ’20-’40 şi cum îşi petreceau ei timpul liber. Anita Sterea este un lector iscusit care a fǎcut o introducere mai mult decât necesarǎ epocii valsului şi plimbǎrilor cu cai. Am aflat despre grǎdini de varǎ şi berǎrii, o terasǎ care iarna se transforma în patinoar (Oteteleşanu), despre valurile artificiale de la bazinul Lido, despre baluri şi fântâni. Eu sufǎr de un paseism blând şi sunt îndrǎgostitǎ de interbelic, aşa cǎ pentru mine, orice fel de informaţie despre acea epocǎ este binevenitǎ. 



Novel interiors. Living in enchanted rooms inspired by literature

O carte care va apǎrea în decembrie anul acesta. Pe mine mǎ atrage nu neapǎrat datoritǎ pǎrţii de design, ci mai ales pentru cǎ deschide o fereastrǎ cǎtre lumea fermecǎtoare a romanelor clasice şi ne va arǎta cum se relaxau şi cum primeau vizite autori ca Jane Austen, Virginia Woolf sau Marcel Proust. Mǎ fascineazǎ teribil toate aceste mici detalii din viaţa scriitorilor, mǎ atrage felul cum îşi trǎiau şi ordonau viaţa; probabil cǎ e acelaşi sentiment pe care-l am atunci când trag cu ochiul în casele oamenilor, acel voyeurism în care mǎ complac fǎţiş şi fǎrǎ ruşine.

Ceai de turmeric

Asemǎnǎtor ghimbirului, acest condiment are o mulţime de proprietǎţi curative care-l recomandǎ pentru o utilizare cât mai deasǎ. Eu îl pun cel mai des în orez pentru aroma subtilǎ şi culoarea chihlimbarie. Zilele trecute mi-am fǎcut un ceai cu el. 


How to live glamourously

Sfaturi jucǎuşe pentru zile prea puţin rezonabile. Avem cu toţii din astea.


Douce France

Melodia din clipul de mai sus. Pentru cǎ niciodatǎ nu mǎ satur de franţuzisme :)


Vilma reading a book
 
Mi se pare cǎ pictura aceasta semnatǎ de cehul Tavik František Šimon redǎ atât de bine voluptatea de a avea o searǎ liberǎ de orice constrângeri sociale şi de a te afunda într-o canapea confortabilǎ, alǎturi de o carte bunǎ. Ba mai mult, este şi o odǎ adusǎ spaţiului intim, unei camere comode, şi care ne îndeamnǎ sǎ nu subestimǎm niciodatǎ deliciul de a avea flori proaspete în vaze colorate şi ferestre deschise cǎtre asfinţitul plin de taine. 

                                                                                       Sursa

Acest citat

Give me books, French wine, fruit, fine weather and a little music played out of doors by somebody I do not know.”John Keats
Citatul ǎsta mǎ face mereu sǎ mǎ gândesc la Bertramka, vila unde se spune cǎ a stat Mozart când vizita Praga. Am fost şi eu acolo acum mulţi ani (acum vila este închisǎ), şi pentru cǎ n-aveam bani sǎ intru la unul din concertele susţinute chiar în casǎ, am stat afarǎ, la terasa din faţǎ, sorbind dintr-un ceai, şi apoi pe o bancǎ cu panorama de mai jos. Notele mozartiene rǎzbǎteau fǎrǎ probleme pânǎ la mine şi mǎ simţeam cu adevǎrat privilegiatǎ cǎ pot beneficia de aceste douǎ plǎceri senzoriale. 


HEDONISME-le sunt lucruri mari şi mici care mǎ bucurǎ. Am ales sǎ scriu despre ele pentru cǎ nu vreau sǎ uit ce am simţit într-un anumit moment şi mai ales pentru cǎ îmi întreţin starea de bine. 

Etichete: