Pasteis de nata



Dac-aţi şti de când tânjeam după prăjiturile astea delicioase… Bine, mi-ar fi plăcut mai mult să le savurez prima dată la ele acasă, pe o străduţă îngustă din Lisabona, zgâindu-mă la oameni, dar trăim vremuri imperfecte şi avem datoria să ne facem fericirea din ce avem şi indiferent de poziţia geografică.

Când am descoperit reţeta la Andreea, am luat-o ca pe un semn şi am hotărât că ele vor fi dulcele nostru în noaptea de revelion. S-au bucurat de un succes fulminant şi s-au evaporat de pe masă în timp record, aşa că am fost “somată” să mai fac. E luni şi eu visez deja la prăjituri înmiresmate cu vanilie. Somebody stop meeee!


Cum facem, totuşi, cremoasele prăjiturici? Cumpărăm mai întâi o pungă de aluat deja preparat şi lăsăm o bucată la decongelat. Din ea vor ieşi 12 coşuleţe de pasteis de nata, crocante, aromate şi straşnic rumenite pe deasupra.

Punem 30 de grame de făină într-un bol şi o amestecăm cu 100 ml de lapte. Într-o crăticioară, se pun încă 150 ml de lapte, 1 baton de scorţişoară, miezul de la o păstaie de vanilie (+batonul) şi coaja de la o lămâie. Se lasă pe foc, iar când începe să fiarbă se adaugă uşor amestecul de făină cu lapte şi se amestecă rapid ca să se împiedice formarea de cocoloaşe. Se mai lasă pe foc în jur de 5 minute, amestecând continuu. Veţi obţine o pastă mai groasă şi aromată.

Într-un ibric se pun la fiert 125 ml apă şi 80 grame de zahăr brun. Din momentul în care începe să fiarbă, se mai lasă vreo 2-3 minute şi se ia de pe foc. Se adaugă acest sirop în crema de lapte şi se amestecă bine. Îndepărtăm apoi batonul de scorţişoară, coaja de lămâie şi păstaia de vanilie şi strecurăm amestecul. Apoi lăsăm la răcit.


Încingem cuptorul la 250 de grade. Se pun forme de hârtie în tava de muffins.

Se întinde foaia de aluat cu sucitorul (eu n-am tras de ea foarte mult, doar de vreo 2 ori pe fiecare parte) şi se presară cu 3 linguri de zahăr brun şi 2 linguri de scorţişoară măcinată. Se rulează foaia şi se taie în 12 bucăţi egale. Aceste bucăţi se modelează apoi în formele de brioşe.

În crema de lapte răcită se adaugă 4 gălbenuşuri şi se amestecă bine. Crema se pune în coşuleţele de aluat şi se dau la cuptor timp de 15 minute. După acest timp, se mută tava de brioşe cât de sus se poate în cuptor şi se trece pe modul grill şi se mai lasă la copt încă 3 minute. Aşa veţi obţine petele negre de deasupra.

După ce ies din cuptor se pudrează cu scorţişoară măcinată.

Bun, am început săptămâna bine: acum am în minte doar bom dia, obrigada, fado, azulejos şi saudade. Vă doresc la fel şi vouă! J

Etichete: , , ,