Budincă de chia cu afine şi fulgi de migdale

Pentru c-am început iar să mă trezesc în timpul nopţii şi, evident, să nu adorm la loc imediat, zilele mele par cumva mai lungi. Nu e prima dată când mi se întâmplă şi, ca şi acum câteva luni, dau vina pe capricioasa doamnă Vreme. De exemplu, azi m-am trezit pe la 4 şi n-am ştiut ce să fac cu mine decât să mă amărăsc şi să mă foiesc că nu pot dormi. Cumva, somnul a venit şi m-am mai trezit o dată la 7. Am visat un pic cu ochii deschişi, am spălat nişte vase, am fost în parc pentru o tură – aş fi făcut mai multe dacă nu-mi biciuia vântul obrajii - , am scris despre un lucru important pentru mine, am mai visat un pic, am citit, m-am uitat la o conferinţă TED.

Nu e mereu aşa simpatic, să nu mă înţelegeţi greşit. Dar când se-ntâmplă, savurez totul, prind clipa de picior şi mi-o cos în suflet. Iar acum, pentru că îmi pare c-am făcut lucruri importante (:P), am simţit nevoia de un mic răsfăţ. 

Am pus cam două linguri de chia într-un pahar cu lapte (nu plin) şi am aşteptat puţin. După ce a trecut “puţinul”, am început să amestec viguros, până ce seminţele de chia se măresc şi compoziţia se îngroaşă.

Aveam o cutie mică de afine şi pe jumătate din ele le-am pus într-o crăticioară cu puţină apă şi cu un plic de zahăr vanilat Bourbon. Le-am lăsat până s-a evaporat apa şi s-a transformat într-un fel de dulceaţă. Şi am asamblat dulcele.

Într-un pahar am turnat jumătate din budinca de chia, pe deasupra am pus “dulceaţa” de afine, am acoperit cu restul de chia şi am ornat cu afine proaspete şi fulgi de migdale. Bun, cu texturi diferite şi potrivit de dulce. 

Etichete: ,