Bruschete cu creveţi, sos chimichurri şi avocado


Am fost aseară la concertul Marizei de la Sala Palatului. Cum să vă spun că a fost? Pentru că a fost magnific, ea este super specială, vocea ei e puternică şi-n acelaşi timp suavă şi învăluitoare. Tot timpul am avut impresia că sunt într-un fel de transă, iar vocea portughezei ăsteia cu rădăcini africane mă proteja ca un scut invizibil. În timp ce o ascultam, mă gândeam că poate simţi vreodată nevoia să fii tu cu tine însăţi, poate crezi că ai nevoie de o zi în jacuzzi, una în piscină şi cinci la masaj. Ce spa? Ascult-o pe Mariza şi te lecuieşte de orice melancolie sau durere. Muşcă din tine, muşcă din carne, adânc, vizibil, dar apoi pune la loc fiecare bucăţică, te îngrijeşte cu vocea ei ca o baghetă magică şi te pune iar pe picioare. A fost fantastic momentul când a lăsat jos microfonul şi mii de oameni îşi ţineau răsuflarea pentru că timbrul ei chiar purta şi îi atingea pe toţi, atât cât o lăsau fiecare dintre ei. În plus, se simte că e un om frumos, are o personalitate luminoasă, plină de energie şi o naturaleţe care te face să nu-ţi iei ochii de la ea – e pur şi simplu electrizantă. N-am înţeles aproape nimic din ce cânta şi totuşi am prins tot, fiecare emoţie, fiecare dar pe care ni-l făcea cu inflexiunile ei mlădioase. E impropriu spus că mi-a plăcut, pentru că atunci când ţi se oferă o felie de magie nu doar îţi place; te scutură, te înalţă, te aprinde. E ca un joc şi sper doar că i-am dat înapoi măcar jumătate din energia pe care ne-a oferit-o ea.


Ideea bruschettelor mi-a venit pentru că mi-era poftă de sosul chimichurri şi mă gândeam că s-ar potrivi bine cu nişte creveţi. Am nişte creveţi de la Lidl care stau de mult prin congelator şi-am zis c-ar fi bine să întâmpin cu ei ziua asta frumoasă (care mai e, pe deasupra, şi ziua naţională a Greciei). 


Chimichurri-ul l-am făcut ca aici. Am folosit două legături de pătrunjel de data asta şi trei căţei de usturoi şi am ajustat la ulei, sare, piper şi piri piri.


Am pus cam 15 creveţi într-o tigaie cu ulei de măsline şi i-am lăsat puţin să se încălzească. I-am scos şi în locul lor au intrat două felii de pâine cu maia pe care le-am perpelit câteva minute.


Am amestecat chimichurri-ul cu creveţii şi am pus acest amestec peste feliile de pâine prăjite, adăugând cubuleţe de avocado. A fost yum şi mai vreau! 

Etichete: , , ,