5 ceaiuri de primăvară


Ştiu că nu prea mai e primăvară şi că am început toţi să asudăm ca puii la rotisor, dar dimineaţa şi seara încă se mai simte boarea primăvăratică pe care eu o iubesc atât. Vă zic serios că aş trăi foarte bine fără vară şi căldură insuportabilă, doar cu tei înfloriţi, cu cărămiziul tomnatic şi zăpadă, ca să ne găsească Moşu’. Dar resist eroic, mă înarmez cu şerveţele şi răbdare şi mă hidratez temeinic.

Eu şi ceaiul avem o relaţie specială şi de lungă durată. Nu m-am gândit niciodată să-l înşel deşi am ocazionale scăpări cu ness-ul cu lapte. Îmi place la gust, pramatia, deşi îmi face inima s-o ia rapid la goană. Ne întâlnim rar, ceaiul ştie, doar idila se petrece sub nasul lui… Mă iartă şi mă primeşte mereu, învăluindu-mă cu textura şi aromele lui multiple. 

Azi vă arăt ce-am băut de câteva luni încoace, poate vi se aprind şi vouă călcâiele. Şi poate sunteţi ca mine, nu contează ce anotimp e dincolo de fereastră, ceaiul tot cald trebuie băut. :)


Începem cu un ceai Reiki de la Bernschutz. Amestecul acesta de plante, fructe şi flori ne energizează şi echilibrează întocmai ca terapia omonimă şi e perfect pentru dimineaţă, înainte să intrăm în vârtejul lui “a face”. Putem fi, pur şi simplu, cu o cană de ceai şi citind câteva rânduri bine meşteşugite dintr-o carte înţeleaptă. 


Raze de Soare din România e un ceai bio de la Sonnentor, de plante şi fructe. Are un gust mai puţin pronunţat, dar ingredientele lui provin din agricultura ecologică a ţării noastre. Conţine pere, măceşe, urzică, merişoae, cătină, petale  de floarea-soarelui şi trandafir.


Ceaiul Smochine sălbatice de la d’Oro Tea e un alt preferat al meu. În general, prefer ceaiul verde oricărui alt tip de ceai, aşa că mi se pare că acesta îmi complimentează papilele foarte elegant. Conţine smochine sălbatice, ceai verde China Win Xiang şi bucăţele de curmale. E mai bun călduţ, nu neapărat fierbinte, am avut impresia că aromele se desfac mai bine aşa. 


Am primit Blooming tea de la Diana acum ceva timp. Mi s-a părut întotdeauna fascinant cum se deschide şi, da, procesul e spectaculos. Nu am detectat nicio aromă specială, doar ceai verde simplu care nu e tocmai pe gustul meu. Merită, totuşi, de văzut cum devine: de la bilă compactă la floare arătoasă, ca un fluture de-abia ieşit din crisalidă, plutind în apă delicat, ştiind cât e de admirat.


Dew Drops e pur şi simplu minunat. M-am îndrăgostit de ceaiurile celor de la Demmers pentru că tot ce mi-am luat de acolo mi-a plăcut la nebunie. Şi magazinul lor de la Universitate respiră mult frumos şi mi-e foarte drag să intru acolo. Am suspinat de multe ori după căni şi ceşti, iar în iarna ce tocmai a trecut mi-am cumpărat de la ei cele mai bune rooibos-uri cu aromă de sărbătoare. Dew Drops e verde şi are o aromă delicată de Sencha, combinat cu floarea  soarelui, trandafir şi albăstrele. Se simte şi o aromă fructată ce echilibrează foarte bine amestecul. Eu l-am gustat aici alături de nişte fidea cu lapte şi dulceaţă de nuci verzi. E redundant dacă vă zic c-a fost genial, nu? 


Ce ceaiuri aţi băut în ultima vreme şi v-au plăcut?

Etichete: , , , , ,