Budincă de tapioca cu lapte de migdale şi fructe tropicale



…şi-am făcut, involuntar, şi o rimă :).

Aveam tapioca asta în sertar de muuuuult timp şi cum n-am gustat niciodată din aşa ceva, am zis că alături de conserva faină de fructe tropicale de la Sun Food, sigur o să iasă bun de tot. Şi am avut dreptate. Aveam nevoie de ceva simplu şi dulce, fără prea mult adaos de zahăr (am exagerat cam mult zilele astea: brownie cu cireşe, tiramisu, îngheţată) şi când am văzut punga de tapioca privindu-mă cu jind, m-am pus pe treabă.

Am folosit ca metodă de măsurare cana, o cană normală de ceai, ceea ce nu-mi e deloc specific, dar promit că nu mai fac (prea curând :D). A, şi eu am folosit şi cam multă tapioca, nu faceţi ca mine, e bine şi la jumătate cantitatea.


Am făcut aşa: am pus la hidratat trei sferturi de cană de tapioca în 3 căni de apă şi am lăsat cam 35 de minute. Apoi am pus 3 căni de apă la fiert şi am adăugat şi perlele de tapioca scurse şi un praf de sare.

Am lăsat pe foc 10-15 minute, amestecând din când în când, şi apoi am adăugat cam o cană de lapte de migdale şi pasta de la jumătate de baton de vanilie plus batonul. Am amestecat şi am mai lăsat pe foc câteva minute.

Am stins focul, am acoperit cu un capac şi am lăsat să stea cam jumătate de oră. Perlele mele erau deja translucide şi foarte moi. Se îndepărtează batonul de vanilie cu grijă şi se lasă la răcit.

Se pune în pahar până la jumătate, se garniseşte cu fructe tropicale din conservă, în prealabil scurse bine şi uscate, şi se completează cu budincă de tapioca. Pe deasupra se mai adaugă câteva fructe. Se dă la frigider până se răceşte bine.

Eu n-am pus zahăr deloc, dar am adăugat puţin suc din conserva fructelor.

Bon app’!

Etichete: , , ,