Dip cu brânză

dip_3 feluri de branza

Dacă şi voi sunteţi un pic masochişti şi nu vă pasă că o să vă încingeţi ca un pui pe rotisor şi c-or să cadă apele pe voi valuri-valuri, aprindeţi cuptorul şi faceţi dip-ul ăsta cu brânză.

Mai întâi, a fost ideea: în autobuz, Ioana asuda abundent şi se gândea la mâncare. Adică, zău, ce poţi să faci când ai în faţă o călătorie de vreo 20 de minute, stai în picioare lângă toate celelalte sardele şi aerul condiţionat e sublim, dar lipseşte cu desăvârşire? Faci combinaţii de ingrediente. Ce am acasă? Cheddar-ul ăla portocaliu de la Lidl, nişte mozzarella pe care ar trebui s-o folosesc asap, puţină brânză de capră. A, şi tre’ să arunc şi floarea-soarelui că a leşinat săraca demult şi nu mai poate fi resuscitată. Pff, bon! Păi, mai iau nişte brânză de capră, busuioc că m-a apucat damblaua şi vreau, şi nişte cremă de brânză: simplă sau cu verdeţuri. Şi bere. Cred că merge cu bere. Da’ d’aia de fete, oricum îi place şi lui Luc. :)

M-am urnit greeeeeeu din casă pân’ la Mega şi Mega e la doi paşi. Am cumpărat ce aveam de cumpărat şi m-am pus pe treabă.

dip_3 feluri de branza

Am dat drumul la cuptor la 200 de grade C.

Într-un bol am amestecat 200 grame de cremă de brânză cu 125 grame mozzarella, 170 grame Cheddar maturat scoţian şi 100 grame brânză de capră, toate rase pe răzătoarea mică. Peste ele am picurat nişte amestec de usturoi cu piper şi câteva frunze de busuioc mărunţite cu cuţitul.

Am omogenizat bine şi am pus amestecul în 4 forme mici pe care le-am dat la cuptor cam 25 de minute. Ies de acolo bolborosind şi mirosind teribil de apetisant, aşa că nu-ţi rămâne decât să aştepţi puţin să se răcească vasul şi… DIG IN! 

Noi am întins în brânză cu biscuiţi simpli săraţi şi am băut din cel mai bun lucru pe care l-am găsit până acum la Mega în materie de cidru, Old Mout Cider cu fructul pasiunii şi măr. E tare bun. Mai e unul, cu kiwi şi lime, dar nu mi-a gâdilat papilele prea tare; cel cu fructe de pădure, în schimb, e şi el genial.

Cin cin!

Etichete: , ,