Impresii de vacanţă (2) – Florenţa


Am plecat spre Florenţa cu multe lucruri în min(t)e. Mă gândeam la “O cameră cu vedere” (şi cartea, şi filmul) şi mai ales la o frază care-mi rămăsese întipărită ca o formulă magică: “Am să-ţi arăt nişte străduţe dosnice, sordide şi pline de farmec şi, dacă-mi porţi noroc, o să avem parte şi de o aventură”. Şi eram încântată, şi aveam şi chef de aventură… Mă mai surprindeam visând la Sindromul Stendhal (sau Florenţa) şi cum ar fi fost să mi se întâmple mie asta. Da, romantica din mine s-a gândit chiar şi la bătăi de inimă, confuzii şi halucinaţii…

Din păcate, urmează un “dar”. Uf! Mi-a plăcut mult de tot, dar nu m-am îndrăgostit de Florenţa aşa cum mă aşteptam. A fost multă presiune pe ea, săraca, fiind primul loc din Italia vizitat de noi. :) Mi-am dat seama relativ repede că nu, nu va fi o vacanţă culturală, că nu o să trec prin muzee şi galerii, că nu am dispoziţia necesară să le ofer bucăţi din sufletul meu. Şi când am înţeles că nu e pe potriva mea, am părăsit-o pentru alte şi alte destinaţii. 

Să începem, totuşi, cu începutul. Prima vizită în Italia a coincis cu primul apartament rezervat pe Airbnb. Auzisem tot felul de lucruri şi, mult înainte de plecare, am început să-l scotocesc în căutare de loc frumos, potrivit pentru doi proaspăt căsătoriţi. Ne-a plăcut amândurora apartamentul lui Fabio, ceva mai departe de centrul agitat, dar perfect pentru patru picioare cărora le plac plimbările. Ce l-a făcut cel mai atractiv a fost priveliştea, minunată, mult mai bună, dacă mă întrebaţi pe mine decât orice fereastră deschisă către Arno. In your face, Lucy Honeychurch! :P



Am ajuns în Florenţa într-o zi cu mult soare şi am fost întâmpinaţi de proprietar cu o sticlă de Chianti roşu pe care am desfăcut-o imediat pe balcon, cu ochii în depărtări. Câteva ore mai târziu ne bucuram şi papilele cu prima noastră masă italiană, într-o osterie din Porta Romana, cartierul unde am stat. Mâncarea beneficiază de postare separată, aşa că nu vă zic decât că această primă masă a fost delicioasă.




În zilele următoare (şi însorite, dar şi ploioase), ne-am plimbat pe străduţe, am văzut Ponte Vecchio – vesel şi colorat din afară, foarte neinteresant când eşti pe el, cu tot aurul care se vinde în fiecare magazin-, am rătăcit şi ne-am regăsit.







Unul dintre lucrurile faine peste care am dat în plimbările noastre a fost un magazin de… bijuterii. Din păcate n-am făcut poze, eram prea absorbită de ceea ce vedeam, dar se găsesc destule informaţii pe net despre Alessandro Dari, maestrul bijutier, care era chiar acolo, la masa de lucru, lucrând atent şi minuţios. Nu ştiu exact ce ne-a tras înăuntru. Nu e ca şi cum eu sunt cine ştie ce atrasă de bijuterii, de orice fel ar fi ele, dar probabil că, uneori, ştii pur şi simplu că ai dat peste ceva deosebit. Înăuntru e un fel de muzeu. O muzică hipnotică îţi invadează simţurile, dar se îmbină magistral cu ce vezi etalat în vitrine. Lucrările maestrului Dari nu sunt bijuterii tipice, ci mai mult un fel de sculpturi, opere de artă cu design unic: am văzut inele în formă de mască veneţiană sau coroane medievale, castele sau biserici, unele de mărimi impresionante, pandantive şi coliere inspirate de natură sau experienţe de viaţă. Am aflat că, pe lângă designul de bijuterii, Dari mai este şi muzician, farmacist cu diplomă şi artist plastic. Dacă vă aflaţi vreodată prin Oltrarno, intraţi şi în această mini galerie de artă. Veţi avea parte de o experienţă multisenzorială fantastică. Mai multe fotografii – aici.

Într-o zi ceva mai întunecată, ne-am urnit din casă şi am dat din întâmplare peste Biblioteca delle Oblate. Era pe lista mea cu lucruri de văzut, ne era frig şi am decis să intrăm. Eu o alesesem pentru că la ultimul etaj e o cafenea ce oferă o faină privelişte către Duomo, dar e frumos şi să vezi toţi studenţii stând pe jos acolo şi învăţând sau citind, sorbind din cafea şi discutând. Biblioteca e o fostă mănăstire şi are azi o colecţie de aproximativ 100,000 volume. Băuturile costă parcă ceva mai mult dacă le iei pe terasă, dar şi înăuntru e foarte fain de stat. Ceea ce noi am şi făcut. 





Etichete: , , , , , , , ,