Ciocolatǎ de casǎ cu alune braziliene


Luna aceasta, provocarea secretǎ organizatǎ de Adela m-a gǎsit rǎsfoind blogul Ramonei pe care îl ştiam tot datoritǎ acestei frumoase iniţiative. De la Ramona am fǎcut în lunile trecute o negresǎ cu bezea delicioasǎ şi de data asta tot un fel dulce am ales din micuţa ei bucǎtǎrie. Ciocolatǎ de casǎ n-am fǎcut niciodatǎ şi sunt tare mulţumitǎ de aceastǎ primǎ rundǎ. Aveam unele dubii cu laptele praf, e prima oarǎ când îl folosesc, dar nu s-a dovedit atât de diabolic cum aveam impresia. 

Am început prin a pune într-un bol încǎpǎtor 250 de grame de lapte praf şi 50 de grame de cacao. Le-am amestecat bine cu o lingurǎ şi am dat deoparte.

 
Am pus pe foc o crǎticioarǎ cu 100 ml de apǎ şi 150 grame de zahǎr. Am lǎsat la foc mic, pânǎ când se topeşte zahǎrul, amestecând din când în când. Odatǎ ce începe sǎ fiarbǎ se lasǎ câteva minute nestingherit. Se dǎ deoparte şi se adaugǎ 100 de grame de unt şi se amestecǎ pânǎ ce acesta se topeşte.

 
Se adaugǎ siropul peste laptele praf şi cacao şi se amestecǎ energic pentru omogenitate. Mie nu cred cǎ mi-a reuşit întru totul având în vedere cǎ n-am cine ştie ce pedigree la încheieturi. Dar m-am strǎduit. Dupǎ 5 minute am cedat şi am presǎrat nucile. Se foloseşte cam orice tip de nucǎ, de la cea neaoşǎ şi pânǎ la alune sau caju, plus fructe uscate, dacǎ vǎ plac. Eu aveam nucile braziliene uitate într-un sertar şi de asta le-am folosit pe ele. 

Se toarnǎ într-o formǎ de chec tapetatǎ cu hârtie de copt, se niveleazǎ şi se lasǎ la frigider peste noapte, de preferat. A mea ciocolatǎ a putut fi porţionatǎ şi dupǎ 5 ore de stat la rece. 

Bon app’!

Etichete: ,