Supă-cremă de morcovi copţi cu pesto

Îmi plac morcovii, mi se pare amuzant să-i mănânci gândindu-te la Bugs Bunny, numai că nu o fac foarte des. Şi într-o zi m-am surprins cugetând adânc la nişte morcovi copţi. Nu mai ştiu de ce. Dar cugetam… Mi-i imaginam picuraţi cu ulei de măsline şi presăraţi cu mirodenii, nu foarte moi, dulci şi săraţi, în acelaşi timp, aromaţi şi delicioşi, şi când ajungeam să-mi închipui mirosul, mă opream brusc. Am mers la magazin şi mi-am luat 6 morcovi. I-am uitat câteva zile bune în frigider. Şi azi am făcut supă-cremă din ei, iar pe deasupra le-am pus nişte pesto proaspăt.


Am curăţat mai întâi morcovii (6 am avut eu). Am înfăşurat 2 căţei de ustuoi în folie de aluminiu şi împreună cu morcovii şi 3 cepe necojite, i-am pus într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi am dat la cuptorul încins la 180 de grade C timp de 1 oră şi jumătate.

După ce se coc morcovii, ceapa şi usturoiul, se scot din tavă şi se înlătură coaja cepelor şi a usturoiului. Morcovii se taie în cuburi.

Se pun toate într-o cratiţă şi peste ele se toarnă 2 litri de supă de legume şi 1 linguriţă de seminţe de coriandru. Se lasă cam 2 minute pe foc şi apoi se pun toate în blender. Se mixează câteva secunde.

La sfârşit se adaugă smântână după gust (eu am pus cam 100 de grame), Gouda sau parmezan ras şi se amestecă. Se asezonează cu sare şi piper şi se amestecă încă puţin. Pe deasupra se picură pesto proaspăt.

Bon app’!

Etichete: , ,